duminică, 25 octombrie 2009

Atunci i-am condamnat pe toti la ...


Fiecare să înlocuiască "..." cu ce doreşte el!

M-am trezit cu o doză nesperată de optimism astăzi. Doză care a produs următoarele gânduri:

Am citit de curând cartea "Puterea din umbră" a lui Ovidiu Ohanesian. Mai rar jurnalismul de investigaţie real pe meleagurile noastre. Cartea asta ar putea fi un exemplu în acest sens. Nici măcar nu este uimitor că oameni care au contribuit la starea jalnică în care ne aflăm ca ţară şi ca oameni, sunt acum la putere, la fel cum erau şi acum 20 de ani. Ei sau urmaşii lor - uneori doar simpli ucenici, alteori chiar rude de diferite grade. Şi prostia poporului mă supără. Lipsa de obicetivitate a acestuia, contopită destul de armonios cu o încrâncenare periculoasă. Ieri mă plimbam prin centrul urbei şi treceam pe lângă corturile de campanie electorală. Mi-a plăcut doar faptul că eram amplasate unul în vecinătatea celuilalt - semn de civilizaţie. Civilizaţie care se opreşte cam pe aici. Restul este o ţară anarhică, subdezvoltată, fără industrie, fără infrastructură, fără justiţie, cu o mulţime de întrebări şi mai ales o mulţime de răspunsuri lipsă. Am participat la o conferinţă internaţională zilele trecute, găzduită inexplicabil de oraşul şi ţara noastră, iar mulţi dintre participanţi se mirau de numărul mare de maşini de lux şi se întrebau unde ne sunt autostrăzile.

Un răspuns ar fi superficialitatea. Altul ar fi lenea. Apoi ar urma neseriozitatea cot la cot cu lipsa de interes. Dar ne şi place rahatul în care ne scăldăm. Drept urmare nu luăm măsuri niciodată. Nu ne place să schimbăm nimica, mai ales mentalitatea. Imi cer scuze faţă de cei care doresc cu adevărat să ia măsuri, dar suntem o minoritate!

Mă gândeam la cutremurul care va veni în curând, poate chiar prin 2012. Cutremur devastator, în mare parte şi din vina noastră, care se va lăsa cu o mulţime de victime. Acela va fi momentul zero. Când tot românul va fi atins de tragedie. Nu ne pricepem să construim lucruri începute prost, dar poate ne vom pricepe să ridicăm o ţară din cenuşă. Sau ne vom duce dracului ca popor.


Niciun comentariu: